Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/11730
Title: La aplicación de la motivación y su influencis en el aprendizaje significativo en los niños y niñas de quinto año de Educación Básica de la Unidad Educativa Santa Rosa del Cantón Ambato Provincia de Tungurahua.
Authors: Amores Guevara, Patricia del Rocio
Vásconez Pilco, Jessica Alexandra
Keywords: LA APLICACIÓN DE LA MOTIVACIÓN
APRENDIZAJE SIGNIFICATIVO
Issue Date: 2014
Abstract: This research makes an analysis on the application of motivation and its influence on meaningful learning in children fifth year of basic education in Santa Rosa Education Unit of Ambato Canton province of Tungurahua, once detected the problem set objectives that guide the research field and proceed to the construction of theoretical framework to properly substantiate the variables and assumptions. The content of this research includes important aspects of motivation, emphasizing the application of motivational techniques as a teaching tool to help improve meaningful learning of students. Motivation is a key to develop meaningful learning factor itself, the reasons why you have to motivate students during and after learning. Once the research methodology established appropriate tools for processing information that serves for quantitative and qualitative analysis of the variables investigated are prepared, then statistically analyzed the data obtained; order to establish the relevant conclusions and recommendations. In this research a possible solution to these problems is proposed by applying a guide motivational techniques to improve meaningful learning.
Description: El presente trabajo de investigación realiza un análisis sobre La aplicación de la motivación y su influencia en el aprendizaje significativo en los niños de quinto año de educación básica de la Unidad Educativa Santa Rosa del cantón Ambato provincia de Tungurahua, una vez detectado el problema se establecen los objetivos que orientan a la investigación de campo y se procede a la construcción del Marco Teórico para fundamentar apropiadamente las variables y la hipótesis. El contenido de la presente investigación comprende aspectos importantes sobre la motivación, haciendo énfasis en la aplicación de técnicas de motivación como un instrumento didáctico que ayude a mejorar el aprendizaje significativo de los estudiantes. La motivación es un factor básico para elaborar el propio aprendizaje significativo, las razones por las que hay que motivar a los estudiantes durante y después del aprendizaje. Una vez establecida la metodología de la investigación se elaboran los instrumentos adecuados para el procesamiento de la información que sirva para el análisis cuantitativo y cualitativo de las variables investigadas, luego se analiza estadísticamente los datos obtenidos; para así establecer las conclusiones y recomendaciones pertinentes. En esta investigación se plantea una posible solución a este tipo de problemas mediante la aplicación de una guía de técnicas de motivación para mejorar el aprendizaje significativo.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/11730
Appears in Collections:Carrera Educación Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FCHE-EBP-1432.pdf4,12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.