Unidad de Posgrados FCA

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    La Cadena de Suministros desde una perspectiva de la Teoría de Restricciones en el Sector de Lácteos
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Gestión Empresarial basado en Métodos Cuantitativos, 2019) Guevara Conlago, Johana Beatriz; Chávez Yépez, Howard Fabián
    El problema nace, cuando el Gerente General de la Empresa Lácteos De Marco’s, expresa que, existe insatisfacción en la actualidad con relación a la demanda, por cuanto hay una estimación entre un 15 a 25 por ciento de los clientes que han expresado su descontento, a razón de ejemplo expuso, que los pedidos que le han llegado son de hasta 10000 quesos semanales, de los cuales solo se han podido cubrir con 7100 unidades, la preocupación se da, cuando indica que para esta producción ha hecho trabajar la maquinaria y el personal a toda su capacidad de producción, inclusive ha desembolsado rubros de horas extras. La Empresa Lácteos De Marco’s se enfoca en el inexistente control de los tiempos de producción, pues la empresa la manejarse en un ámbito poco actualizado casi llegando al punto del empirismo no se ha dado la tarea de establecer un control de tiempos dentro de la dinámica operacional de la producción, por tanto no se puede delimitar tiempos muertos en el ámbito laboral, lo cual genera un deficiente balanceo de línea, esto implica que exista una desigualdad en los tiempos que intervengan en las labores de producción, pero esta realidad también puede delimitar un problema pues los trabajadores sienten que su labor es pormenorizada por tornarse muy monótono. Existe también un desconocimiento de los fundamentos técnicos de la labor operaria de la producción, en este sentido se hace imposible que se desarrolle una verdadera planificación, pues cada operario trabaja acorde su perspectiva de trabajo, sin guiarse por una meta u objetivo en común con quienes comparte su tiempo laboral, lo cual hace que, se desarrolla una ineficaz cadena de suministros, pues no se delimita los procesos, de producción, sus tiempos y cuáles deben ser los tiempos óptimos para poder solventar la necesidad y exigencias de los consumidores.
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    Estrategias de comunicación para la adopción de servicios de banca por internet en el sector financiero de la provincia de Tungurahua
    (Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Marketing Digital y Comercio Electrónico, 2018) Pérez Morejón, Cristina Gabriela; Verdesoto Velástegui, Oswaldo Santiago
    The present investigation is of great importance since currently doing any on-line process is appropriate but many of the people are unaware of the internet services provided by the bank in its virtual platform and its Mobile App and do not take advantage of it to optimize it´s In the meantime, the problem is identified so that users of the financial sector adopt Internet banking services through communication strategies where the main objective is to determine how communication strategies impact the adoption of Internet banking services in the Internet. financial sector of the province of Tungurahua, which had a qualitative approach, updated bibliography, degree works, scientific articles, etc. was used, from there a questionnaire of 12 well-structured questions was born, which were validated by the Alpha statistical method of Cronbach, later through a survey the information was collected 17 managers of the banking institutions of the city of Ambato, and an analysis and interpretation of the responses was carried out, which indicates results of how the use of banking services on the Internet will contribute positively, hence the social network strategy that It will contain the following steps: raise the theme of the strategy, target audience, objective of the strategy, selection of technological tools, development of the activity, publication schedule and monitoring through metrics, so it is validated by the iadov method that measures customer satisfaction in regards to the implementation of the strategy in social networks that is instagram and facebook.
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    El Merchandising y la Satisfacción de clientes en la empresa Tienda Asociada de la ciudad de Ambato
    (Universidad Técnica de Ambato, Facultad de Ciencias Administrativas, Marketing y Gestión de Negocios, 2016-01) Sotalín López, Flor María; Padilla Martínez, Mario Patricio
    The company “Tienda Asociada” located in the city of Ambato, is engaged in wholesale and retail of consumer goods, is many decades serving the community Ambato, but the owner considers necessary to make changes that can be maintained in the local market due to increased competition. This research project is focused on analyzing the current situation “Tienda Asociada”, is assessing the factors leading to a degree of dissatisfaction on the customers, because this problem entails economic problems in the long term because it will opt for Competition prefer not to see their needs met; for which the application of Merchandising at the supermarket as an indispensable tool arises to improve customer expectations. Thus, the data obtained in the survey found that there are aspects that must be improved to “Tienda Asociada” that customers feel pleased, and decrease their level of dissatisfaction, especially on market days, where there is a large influx of people and Mobility becomes contentious, to the point that it has come to losing sales. This event make a plan to redesign the environment Merchandising supermarket arises, making a change of shelves, hanger redistribution of products and placement of signage, the implementation of the project will benefit internal, external customers and owners also have improve “Tienda Asociada” image, achieving not only meet the needs of its current and new customers, but to capture new customers; which leads to higher sales and improved profitability