Diseño de espacios arquitectonicos

Permanent URI for this collectionhttp://repositorio.uta.edu.ec/handle/123456789/7525

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Diseño de espacios arquitectónicos y mobiliario que mejore el entorno educativo de los niños de segundo y tercer año de educación básica de la Escuela General Córdova, cantón Ambato, provincia de Tungurahua
    (Universidad Técnica de Ambato. Carrera de Diseño de Espacios Arquitectónicos, 2017-01) Gallardo Morillo, Daniel Bladimir; Llerena, Mauricio
    The research is based on the redesign of the educational environment of the School of Education Basic General Córdova, specifically in the educational environment of students in second and third years of basic education, which includes infants between the ages of 6 to 7 years; previous analyzes performed in the physical environment of educational building a dysfunctional environment, coupled to commensurate with the growth of the institution inappropriately educational environment architectural elements, which causes childhood stress, fatigue towards them and even disinterest is evident users, resulting in students poor academic performance, which determines a documentary, bibliographic and field study, data collection is the run in an organized and orderly manner, which contributes significantly to the design of the proposal, the primary objective of improving the learning environment and functionality of interior architectural spaces, using a functional and design aesthetically suitable for use, applying appropriate parameter as are ergonomic, universal accessibility, furniture, suitable materials and suitable for the type of establishment and users who use it daily, such as infants, thus raising the values of comfort internal educational establishment, prioritizing children's and rest of children areas, thereby creating an integration between spaces and harmony they require for infants, using natural ventilation and lighting in spaces with the application of these principles in designing an environment in which children feel comfortable and rates appropriate comfort that encourage learning is obtained and so the level of learning of them rises
  • Item
    Diseño de los espacios interiores en una vivienda sustentable, mediante la utilización de recursos bioblimáticos, y alternativos para mejorar el nivel de confort y calidad de vida de los usuarios de Yanayacu del Cantón Quero
    (2016-06) Jordán Carrión, Andrea Soledad; Llerena Tamayo, Mauricio
    This paper is based on an investigation about rural dwellings in Yayulihuí and Yanayacu. In addition to behavior and quality life of the inhabitants of these areas. We realized that ignorance of people directly affects the way they live in rural areas. The objective of this project is to give the community a more comfortable alternative housing for these people, considering their liestyle, the weather, the environment and selecting the right materials for built. It is important to properly plan the project before it is built, for this proposal has conducted a preliminary analysis of the environment. Also properly distribute the interior spaces and circulations horizontal and vertical. Housing must be adapted to the lifestyle of the people, not vice versa. Housing should have two positive aspects: function and form. It must also adapt to the environment and should be friendly with nature
  • Item
    Rediseño de los espacios arquitectónicos del “área de enseñanza bíblica de la iglesia evangélica dios con nosotros de la ciudad de Ambato
    (2015) Vasco Manzano, Andrea Carolina; Jara López, Víctor Oswaldo
    El trabajo de investigación se basa en el rediseño de los espacios de las aulas de enseñanza bíblica para los niños en edades comprendidas entre los 2 y 12 años; esta enseñanza tiene como fin el impartir conocimientos acerca del cristianismo y los conceptos de la Biblia, a través de diferentes métodos; al iniciar los estudios y análisis previos en el entorno físico directo e indirecto, encontramos una edificación disfuncional, y con elementos estructurales deteriorados e inadecuados para el uso infantil, lo que a futuro puede producir estrés infantil, desinterés en asistir a las clases, aburrimiento, problemas leves en la salud de quienes se encuentran en constante uso y un posible derrocamiento del edificio; por esto se determina realizar un estudio documental, de campo, y bibliográfico, se recolecta y organiza ordenadamente la información obtenida aportando significativamente a la elaboración y definición de la propuesta con el objetivo de mejorar el funcionamiento de los espacios interiores mediante la aplicación de un diseño conceptual, funcional, y estéticamente adecuados para su uso, los parámetros de diseño establecidos elevan los niveles de confort, aplicando principios ergonómicos, psicología del color, mobiliario y materiales innovadores y cómodos para el uso infantil, la circulación vertical y horizontal logra que el individuo se desplace de manera libre y sin obstáculos además se implementa áreas verdes con juegos infantiles, se jerarquiza y define el rol que cumple cada lugar, integrándose entre sí creando armonía y seguridad en las áreas arquitectónicas tanto interiores como exteriores, se aprovecha los recursos naturales en la iluminación y ventilación logrando obtener aulas confortables, los espacios organizados tienen expresividad en el diseño y colaboran a mejorar la calidad de vida de los infantes elevando sus niveles de aprendizaje, se incentiva a los niños asistir con entusiasmo y cohabitar en unidad y armonía.