Browsing by Author "Tamami Dávila, Verónica Paola"
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Item Análisis de la estructura de cargos y su relación con los riesgos Psicosociales en la Dirección Administrativa del Gobierno Autónomo Descentralizado Municipal de Ambato(Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Maestría en Gestión del Talento Humano., 2018) Tamami Dávila, Verónica Paola; Cabrera Acosta, Andrés GonzaloThe present investigation is based on the analysis of the Structure of Charges and its relation with the Psychosocial Risks, in the Administrative Direction of the GAD Municipality of Ambato. The research is qualitative-quantitative. The work was carried out in the city of Ambato, in which a meticulous analysis was developed, as a data collection technique a previously structured questionnaire was applied, COPSOQ-Istas21 to 114 public servants, in which relevant information could be obtained compared to the study variables, validated with a Cronbach's alpha of 0.877, demonstrating high reliability of the instrument, using the statistical model ANNOVA, analysis of variance of a factor, a significance of 0.004 was obtained that is lower than the level of significance used in this study of 0.05 or 5%, therefore, the test is valid, concluding that there are significant differences in psychosocial risk due to the influence of charges. With this background we propose a redesign of positions based on organizational design to improve the quality of working life in the general services and maintenance unit of the GAD Municipality of Ambato.Item Plan Estratégico de Comercialización y su incidencia en el volumen de ventas en la "Botica Bristol" de Ambato.(2010) Tamami Dávila, Verónica PaolaUna vez realizada la investigación a sus clientes internos como externos se concluye que Botica Bristol no ha implementado ningún tipo de plan estratégico afectando directamente a su crecimiento, frente a la creciente y fuerte competencia en la comercialización de productos farmacéuticos. La implementación de una planificación estratégica de comercialización hará que las personas como empresa interactúen positivamente en bien de la misma, su propietaria lleguen a conocer las debilidades, amenazas, oportunidades y fortalezas de su empresa para poder encaminar en el mejor rumbo a la misma. Propone un plan estratégico de comercialización, aplicando estrategias de diversificación y diferenciación, para incrementar las ventas en Botica Bristol.