Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Santamaría Serrano, Jorge Santiago"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Intensive reading strategies to develop the oral interaction
    (Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestria en la Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera, 2019-09) Santamaría Serrano, Jorge Santiago; Sulca Guale, Manuel Xavier
    This research work was focused on evaluating oral interaction as a result of exposure to intensive reading material in the Fourth semester students of Escuela Politécnica Superior de Chimborazo of Riobamba, Chimborazo. A pre-test as an assessment instrument was applied, the data collection was done and, so, it was evident the lack of use of intensive reading material within classrooms to promote the development of oral interaction in students. The results were analyzed using T-student statistical test to check the validation of hypothesis. A population of 25 students was considered and the present research was carried out demonstrating that intensive reading provides a better practice of oral interaction, promoting the communicative process of students in the English language. The result was 3.75. Due to this very favorable result, this study concluded in the creation of a methodological guide including the application of intensive reading material within the class to improve oral interaction. The methodological guide also includes a rubric for evaluating activities and thus to verify the advance of the students. This is why, the use of intensive reading material is suggested to reinforce oral interaction based on the results.
  • No Thumbnail Available
    Item
    “La utilización del material visual y su incidencia en el aprendizaje del idioma inglés de los estudiantes de Quintos y Sextos cursos del Instituto Tecnológico Agropecuario “Luis A. Martínez” de la ciudad de Ambato”
    (2014-07-18) Santamaría Serrano, Jorge Santiago
    El presente trabajo de investigación fue realizado con el propósito de investigar la influencia del material visual en el proceso de aprendizaje del idioma Inglés. La idea principal fue constatar el cómo se utiliza material didáctico (material visual) en el ambiente educativo de los quintos y sextos cursos. Mediante encuestas realizadas a estudiantes y docentes de la materia se pudo diagnosticar que los docentes hacían un leve uso del material visual durante sus clases. Cuando el material visual era utilizado no resultaba atractivo para los estudiantes, creando falencias en su proceso de aprendizaje, ocasionado que los estudiantes obtengan un bajo rendimiento académico en el área de Inglés y se sientan poco motivados a desarrollar sus conocimientos en la materia. Tomando en cuenta los resultados obtenidos de los involucrados en esta investigación se optó por la creación de una guía visual para mejorar el aprendizaje del idioma Inglés en los estudiantes de quintos y sextos cursos. Finalmente, se elaboró una propuesta que permita ayudar a los estudiantes a captar y desarrollar de una mejor manera los conocimientos. Dicha propuesta consiste en el uso de medios visuales atractivos.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify