Browsing by Author "Manzano Lescano, Sebastián Salvador"
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Item Desarrollo de material audiovisual 360º de la empresa “TRANCE” como estrategia de promoción en el sector empresarial de la ciudad de Ambato(Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Diseño, Artes y Arquitectura. Carrera de Diseño Gráfico Publicitario., 2019-02) Manzano Lescano, Sebastián Salvador; Fabara Sánchez, Fernando RodrigoThe present theme is presented since nowadays the enterprises of the Ambato canton have not implemented advertising activities with 360° audiovisual materials, it’s founded in the need to make its benefits known, with the purpose of promoting the enterprise growth. For which strategies are created based on offering the latest technological advances existing in the market such as the use of 360° audiovisual material, new and sophisticated tools in the market, which have been used by big brands and digital and social media like Facebook and Youtube. Biographical, field, descriptive and exploratory investigation methodology is being used, 30 enterprises executives from Ambato canton were interviewed, selecting in a specific way the top 10 in each business sector, prioritizing according to their economical incomes, those who know the 360° audiovisual material, big and medium enterprises use digital media and social media more often, which constitutes the market niche, that’s why it’s feasible for them to pot for investing in this kind of advertising resources, small enterprises are not very interested, because they prefer direct and traditional advertising. For this reason the implementation of promotion strategies with 360° audiovisual material for the enterprise “TRANCE” is proposed, for which the structure, mission, vision, enterprise objectives and strategies will be designed.Item Gestión de procesos creativos aplicados al desarrollo de proyectos de personal branding.(2023-05) Manzano Lescano, Sebastián Salvador; Salguero Rosero, José RafaelActualmente el desarrollo de marcas personales en la provincia de Pastaza es inexistente, únicamente se han realizado creaciones de marcas dirigidas a empresas u organizaciones de forma empírica, sin un desarrollo de estudio técnico adecuado, por lo que el objetivo del trabajo realizado es analizar los procesos de gestión creativa aplicados al desarrollo de proyectos de personal branding; para lo cual se aplicó la metodología de Design Thinking propuesta por Tim Brown, misma que consta de cinco fases (empatizar, definir, idear, prototipar y prueba) que fueron desarrolladas de acuerdo al caso de estudio (profesional de la carrera de Ingeniería Ambiental), obteniendo como resultado un proceso de gestión creativa según la metodología antes mencionada (briefing, benchmarking, visual branding Canvas, bocetaje, escalas valorativas, encuestas) las cuales fueron generadas a través de un focus group mismo que ayudó a que la propuesta generada tenga una validación técnica. A la vez se desarrolló un manual de marca, un plan de medios y un crono post.