Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Ilbay Morejón, Lorena Maribel"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Las técnicas pedagógicas como medio para la enseñanza aprendizaje del idioma inglés en los estudiantes de la unidad educativa Mayor Ambato.
    (2015) Ilbay Morejón, Lorena Maribel; Parra Gavilánez, Lorena Fernanda
    La enseñanza aprendizaje del idioma inglés se basa en las cuatro destrezas que son escribir, leer, escuchar y hablar. La más difícil y menos desarrollada de las cuatro es hablar debido a la aplicación de técnicas pedagógicas tradicionales en clase tales como la repetición, memorización y nemotécnica, las mismas que no causan impacto alguno en los estudiantes. Sin embargo los docentes continúan aplicándolas sin obtener resultados prácticos, y limitando al estudiante a receptar información en vez de producirla. Las técnicas pedagógicas activas como el magic book, heart, mind map, mini book, collage, fly swatting, etc. están encaminadas al desarrollo de la destreza de hablar (speaking) en los estudiantes, enriqueciendo su aprendizaje, y fomentando en ellos el análisis crítico, constructivista y significativo. Descriptores: análisis crítico, aprendizaje, constructivista, destreza, memorización, pedagógico, repetición, significativo, técnica, tradicional.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Vocabulary techniques and the interpersonal communication in learners of English
    (Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera, 2018-07) Ilbay Morejón, Lorena Maribel; Infante Paredes, Ruth Elizabeth
    The present investigation project “Vocabulary Techniques and the Interpersonal Communication in Learners of English” had as objective to determine the relation between the vocabulary techniques and the interpersonal communication in learners of English. This research hold a qualitative and quantitative approach. A bibliographical – field research study was carried out, due to the application was developed in each class. The population consisted of sixty-four students from tenth year, class “A” and “B” at Unidad Educativa “Ambato”, afternoon shift, level A2.1according to the English book given from the Ministry of Education of Ecuador. The technique was a validated questionnaire, and the instrument was a Key English Test (pre and post test), which assessed the vocabulary techniques (visual and verbal) in relation to the interpersonal communication, it was evaluated through the following evaluation criteria: grammar and vocabulary, pronunciation, interactive communication. Among the visual and verbal techniques used, there are realia, mime and gestures, pictures, translation, drilling, synonyms and antonyms. To verify the hypothesis, the Kolmogorov-Smirnov and Wilcoxon test were applied. The results obtained show that the vocabulary techniques improve the interpersonal communication. It concluded that learners had a significant progress in the interpersonal communication after the execution of assorted vocabulary techniques.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify