Repository logo
Communities & Collections
All of DSpace
  • English
  • العربية
  • বাংলা
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Ελληνικά
  • Español
  • Suomi
  • Français
  • Gàidhlig
  • हिंदी
  • Magyar
  • Italiano
  • Қазақ
  • Latviešu
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Српски
  • Svenska
  • Türkçe
  • Yкраї́нська
  • Tiếng Việt
Log In
Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Armijos Ango, Gabriela del Rocío"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 2 of 2
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Actividades lúdicas en las clases de inglés y su incidencia en el desarrollo de la destreza oral en los estudiantes del Sexto año de Educación Básica del Centro Educativo Particular Alianza en la provincia de Tungurahua, cantón Ambato
    (2014-05-17) Armijos Ango, Gabriela del Rocío
    El idioma Inglés es de gran importancia a nivel mundial, es por esto que su estudio es imprescindible en nuestros días. Por tal motivo, el estudio de esta investigación es de gran beneficio para la colectividad y en especial para los docentes del área de inglés porque a lo largo del trabajo investigativo se observa la importancia de hablar inglés por medio de actividades lúdicas. Además, podemos notar el efecto que tiene en los estudiantes el uso de estas actividades durante las clases de Inglés. Asimismo, notamos que las actividades lúdicas ayudan a mejorar la destreza oral de los estudiantes, ayudándoles a expresar sus ideas fácilmente, y utilizando una correcta pronunciación. No se puede dejar de lado también, que durante el trabajo de investigación los estudiantes mostraron un gran deleite en lo referente al uso de estas actividades, y que se sentían con más seguridad al momento de expresarse en otro idioma. xv Se manifiesta la problemática del uso incorrecto del habla y la falta de producción oral del idioma. Por lo que, está investigación resalta la trascendencia del uso del mismo. Es por esto, que se ha investigado las actividades lúdicas que contribuyen al desarrollo y buen uso de la destreza oral en los estudiantes del idioma Inglés. En el Marco Teórico se tiene una amplia sustentación científica sobre las distintas actividades lúdicas, y como estas son de suma importancia para el desarrollo del habla en idiomas extranjeros, y en especial en el idioma Inglés. Como aporte científico al final de esta investigación se observa una guía práctica, la misma que es una recopilación de las actividades que ayudaron de mejor manera a los estudiantes al progreso y desarrollo de la producción oral.
  • No Thumbnail Available
    Item
    The portfolio as a resource aimed at the development of the English writing process in higher education
    (Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestría en Diseño Curricular y Evaluación Educativa, 2018-07) Armijos Ango, Gabriela del Rocío; Vera de la Torre, Ana Jazmina
    This research project aims to determine the effectiveness of the use of the portfolio in the development of the writing process in higher education. That is why, through a quantitative qualitative methodology, and correlational variables it was able to determine that students showed deficiency in the development of writing and for this reason a pre-test and post-test were done. It is important to mention that this research work was carried out during the semester September 2017 - February 2018 where students from A1 starter level of the Universidad Técnica de Ambato participated. To obtain a representative sample of the study population, four parallels corresponding to this level were randomly selected. To obtain a representative sample of the study population, four parallels corresponding to this level were randomly selected. These number of students were 119 and they were divided into two groups; the experimental group and the control group. These groups were examined through the pre-test and post-test. After applying these assessment instruments, the data analysis was carried out and it reflected significant progress in the development of writing skills through the use of portfolios. In addition, it was evidenced that the use of portfolios in the class helps the students to be more autonomous in their learning process since the portfolios help to provide a feedback of the tasks they perform and this is the reason why the portfolios benefit the development of the writing process and therefore to the improvement of written production. Due to these factors, the proposal of this research work was developed and it is focused on the use of activities to develop the writing process through the use of portfolios.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify