Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29429
Title: “La expresión corporal en el desarrollo motor grueso de los niños/as de 1 a 2 años”.
Authors: Troya Ortiz, Elsa VerónicaLcda. Mg.
Mora Mora, Deisy Margarita
Keywords: EXPRESIÓN_CORPORAL
DESARROLLO_MOTOR GRUESO
ESTIMULACIÓN
TEST_DE_DENVER
Issue Date: 1-Feb-2019
Publisher: Universidad Técnica de Ambato - Facultad de Ciencias de la Salud - Carrera de Estimulación Temprana
Abstract: This research focuses on the analysis of “THE BODY EXPRESSION IN THE THICK MOTOR DEVELOPMENT OF CHILDREN FROM 1 TO 2 YEARS OLD”, which took place at the "Gotita de Amor" Child Development Center in the city of Salcedo, from the province of Cotopaxi. After a critical and contextual analysis at the macro, meso and micro levels, it was possible to learn more about the problematic and the causes inherent to it, the respective justification and the objectives that guided the work were generated from it. With abundant bibliographic sources, the study was supported from different approaches, which made possible the hypothesis. The methodology was primarily descriptive longitudinal, whose instrument of analysis was the Denver Test aimed at a population of 30 children. The results of its application were analyzed and interpreted following a pretest and a posttest. The pretest data demonstrated the existing problem, while the posttest showed the usefulness of a series of activities applied to children, with which the children improved and their results were encouraging, from which they were raised, the respective conclusions and recommendations.
Description: La presente investigación se enfoca en el análisis de “LA EXPRESIÓN CORPORAL EN EL DESARROLLO MOTOR GRUESO DE LOS NIÑOS/AS DE 1 A 2 AÑOS”, que tuvo lugar en el Centro de Desarrollo Infantil “Gotita de Amor” de la ciudad de Salcedo, de la provincia de Cotopaxi. Luego de un análisis crítico y contextual a nivel macro, meso y micro se pudo conocer más de cerca la problemática y las causas inherentes a la misma, se generó a partir de ello la respectiva justificación y los objetivos que orientaron el trabajo. Con abundantes fuentes bibliográficas se respaldó el estudio desde diferentes enfoques, lo que posibilitó que se plantee una hipótesis. La metodología fue primordialmente descriptiva longitudinal, cuyo instrumento de análisis fue el Test de Denver dirigido a una población de 30 niños y niñas. Los resultados de su aplicación se analizaron e interpretaron siguiendo un pretest y un postest. Los datos del pretest demostraron el problema existente, mientras que el postest evidenció la utilidad de una serie de actividades aplicadas a los niños y niñas, con lo cual los niños mejoraron y sus resultados fueron alentadores, desde lo cual se plantearon, las respectivas conclusiones y recomendaciones.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29429
Appears in Collections:Estimulación Temprana

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Derechos y Aprobacion.pdf240,27 kBAdobe PDFView/Open
Proyecto Mora Mora Deisy Margarita.pdf2,36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.