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Título : Articulatory phonetics in the English language pronunciation development
Otros títulos : Fonética articular en el desarrollo de la pronunciación de la lengua Inglesa
Autor : Encalada Trujillo, Edgar Guadia
Remache Carrillo, Noemí Mercedes
Palabras clave : ACENTO - ALFABETO FONÉTICO INTERNACIONAL
LENGUAJE - PRONUNCIACIÓN
CONSONANTES - ENTONACIÓN
FONÉTICA ARTICULATORIA
Fecha de publicación : may-2018
Editorial : Universidad Técnica de Ambato. Dirección de Posgrado. Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera
Resumen : The present research named as “Articulatory Phonetics in the English Language Pronunciation Development” was aimed to determine whether Articulatory phonetics use enhances English Pronunciation development or not; to describe the sounds of speech, consonants and vowels, through their manners of articulation and points of articulation, stress, and intonation; besides, to develop a teacher’s intervention within the class and analyze the obtained data before and after it. Finally, it was aimed to socialize the necessity of improving English pronunciation development through the learning of Articulatory Phonetics issues; in this way, they would enhance their English Language oral communication skills. This descriptive research was focused on quali-quantitative approach and for the consecution of its goals, a quasi-experimental research was developed. Quasi-experimental research had two groups of students to implement Articulatory phonetics: the control group, which was formed by 121 individuals and the experimental one with the same number of students. Both, the control and the experimental groups of students were not chosen randomly. Besides, this investigation was focused on field research since the teacher made a class intervention. Furthermore, it was bibliographical research as well. The population was formed by six groups belonging to Eighth grade of Basic Education from xvii Unidad Educativa Riobamba during the First Term of 2017-2018 academic year. For collecting data, a pre and a post-test were taken by the students before and after the researcher’s intervention. Pre and post-tests consisted in a pair oral interview. With the obtained and analyzed data, the researcher verified the hypothesis with T Student mathematical method. The obtained results showed that students did enhance their English language pronunciation development with the use of Articulatory phonetics applied in class. Accordingly, it is highly recommended to emphasize those topics within the didactic class planning in order to encourage students to pronounce correctly for a better oral communication.
Descripción : El presente proyecto investigativo cuyo título es “ La Fonética Articulatoria en el Desarrollo de la Pronunciación del Idioma Ingles” tuvo como meta principal determinar si el uso de la Fonética Articulatoria ayuda en el mejoramiento de la pronunciación del Idioma Ingles y junto con esta describir los sonidos del lenguaje, vocales y consonantes, mediante su forma de producción y clasificación, acento y entonación; además de, realizar una intervención dentro del aula y analizar los datos obtenidos antes y después de la misma; finalmente concienciar en el estudiante la necesidad de adquirir conocimientos relacionados con Fonética Articulatoria para de esta manera mejorar su comunicación oral mediante el uso del Idioma Ingles . Este estudio descriptivo tuvo un abordaje cuali-cuantitativo a través del cual se desarrolló un estudio cuasi-experimental basado en este se trabajó con dos grupos de estudiantes: el grupo de control con 121 estudiantes y el grupo experimental con el mismo número de estudiantes los cuales no estuvieron escogidos aleatoriamente. La investigación además, fue de Campo ya que se realizó la intervención de la investigadora dentro del aula de clase así como también fue un tipo de investigación bibliográfica documental. La población objeto del presente estudio estuvo conformada por estudiantes de seis paralelos de octavo Grado de Educación General Básica de la Unidad Educativa Riobamba xv durante el primer Quimestre del año lectivo 2017-2018. Para la recolección de datos, la investigadora aplicó dos pruebas a los dos grupos de la población: una entrevista de pares antes de la intervención y otra después de la misma. Con los datos obtenidos y tabulados, la verificación de las hipótesis fue realizada con la prueba matemática T de Student. Por lo tanto se concluye que los estudiantes mejoraron su pronunciación del Idioma Ingles mediante el uso de la Fonética Articulatoria y se recomienda enfatizar estos temas en la planificación didáctica para motivar una correcta producción oral del Idioma Ingles.
URI : http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27889
Aparece en las colecciones: Maestría en Enseñanza del Idioma Inglés como Lengua Extranjera

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