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Título : El Marketing de experiencias y su incidencia en el Desarrollo de mercado de la empresa de pinturas Grafitex de la ciudad de Ambato.
Autor : Peñaherrera Zambrano, Santago
López Cárdenas, Yadira Jazmina
Palabras clave : MARKETING EXPERIENCIAL
MARKETING EMOCIONAL
MERCADOS
DESARROLLO DE MERCADO
PLAN DE MARKETING
PINTURAS
GRAFITEX
Fecha de publicación : may-2015
Editorial : Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios.
Resumen : This dissertation has proposed the development of a model of experiential marketing focused to develop the market of the paint company Grafitex city of Ambato; whose main objective is to establish the incidence of Marketing Experience in Developing market to address the high level of competition in the sector, using strategies with emotional content. Referring dissertation consists of six chapters that theoretical knowledge to analyze from an empirical perspective aimed at designing experiential model is studied. From situational study of the company and its environment, was identified in the external environment (opportunities and threats) and internal environment (strengths and weaknesses) realities affecting their performance in the areas of marketing, services, logistics external, human resources and environmental responsibility, to design policies and strategies to achieve the objectives of the proposed model. In this context, the market investigation revealed essential aspects in the purchasing behavior of end customers. End customers a greater tendency to be influenced in their decision to buy based on emotional criteria. With this distinction, in order to understand the experiential marketing strategies developed and combined with information obtained from the market, Chapter 6 discusses in detail the five ways to create experiences; namely, sensations, feelings, thoughts, actions and relationships, explaining the functions of each within the proposed model.
Descripción : Es por esta razón que el presente trabajo de investigación se ha enfocado en realizar l stu o s tu on l l mpr s y su ntorno s lo r nt f car en el ambiente externo (oportunidades y amenazas) y en el ambiente interno (fortalezas y debilidades) realidades que afectan su desempeño, en las áreas de comercialización, servicios, logística externa, recursos humanos y responsabilidad ambiental, a fin de diseñar políticas y estrategias que permitan alcanzar los objetivos del plan propuesto. Los resultados arrojados por la investigación de campo aplicada a los clientes indican aspectos esenciales en el comportamiento de compra de los clientes finales. Los clientes finales muestran mayor tendencia a ser influenciados en su decisión de compra basados en criterios emocionales. Así la propuesta resultante de la investigación me direccionó para diseñar un plan de estrategias de Marketing de Experiencias; tomando en cuenta la responsabilidad social, exhibición y diseño, capacitación a grupos artesanales, asesoría a clientes y tecnologías.
URI : http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/10770
Aparece en las colecciones: Marketing y Gestión de Negocios

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