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Título : Cooperative Learning Strategies and the oral production of EFL
Autor : Infante Paredes, Ruth Elizabeth
Albán Andocilla, Paola Soraya
Palabras clave : STRATEGIES
COOPERATIVE LEARNING
FLASHCARD,
FAN-N-PICK
THINK-PAIR-SHARE
ENGLISH LANGUAGE
ORAL PRODUCTION
VOCABULARY
PRONUNCIATION
INTERACTION
Fecha de publicación : 1-abr-2021
Resumen : The main objective of this research project was to determine the relationship between Cooperative Learning Strategies (CLE) and the oral production of English as a foreign language (EFL) in students from Ambato rural area. This research worked with a population of 49 participants, belonging to range age from 7 a 12 years old. The control group (CG) comprised of 24 students and an experimental group (EG) of 25. EG participants were applied CLE such as Flashcard, Fan-N-Pick y Think-Pair-Share. All the population was evaluated through a Pre and a Post-test from Cambridge with Pre A1 level. Qualitative and quantitative methodology was used in this research since it was necessary to accomplish the proposed objective. Furthermore, experimental designed was used during thirty virtual sessions for a six-week period. Results were gotten according to T de Student demonstrated that the EG improved the oral production of EFL. The oral production elements that were developed were vocabulary from 2.84 ± 0.85 to 3.48 ± 0.71, and pronunciation from 2.72 ± 0.79 to 3.24 ± 0.52; both with a p value of 0.00. In this way, they got a significant value. However, in the interaction part, there was no major change, since the results were from 2.72 ± 0.84 to 3.00 ± 0.91, with a p value of 0.26. Consequently, it was confirmed that cooperative learning strategies influence learners’ oral production of English
Descripción : El principal objetivo de este trabajo investigativo fue determinar la relación entre las Estrategias de Aprendizaje Cooperativo (EAC) y la producción oral de Inglés como lengua extranjera (ILE) en estudiantes de un área rural de Ambato. Esta investigación trabajó con una población de 49 participantes, comprendidos entre las edades de 7 a 12 años. El grupo de control (GC) estuvo conformado por 24 estudiantes y un grupo experimental (GE) por 25. A los participantes del GE se les aplicó EAC como Flashcard, Fan-N-Pick y Think-Pair-Share. A toda la población se le evaluó con un Pre y Post-test tomados de Cambridge con el nivel de Pre A1. La metodología cualitativa y cuantitativa fue usada en esta investigación debido a que se requería para lograr el objetivo propuesto. Además, se usó un diseño experimental durante treinta reuniones virtuales en el lapso de seis semanas. Los resultados obtenidos de acuerdo al T de Student demostraron que el GE mejoró la producción oral de ILE. Los elementos de la producción oral que se desarrollaron fueron el vocabulario de 2.84 ± 0.85 a 3.48 ± 0.71, y la pronunciación de 2.72 ± 0.79 a 3.24 ± 0.52; ambos con un valor de p de 0.00. De modo que éstos obtuvieron un valor significativo. Sin embargo, en la interacción, no hubo mayor cambio, pues los resultados fueron de 2.72 ± 0.84 a 3.00 ± 0.91, dando un valor de p de 0.26. De esta manera se corroboró que las estrategias de aprendizaje cooperativo influyen en la producción oral de Inglés de los estudiantes
URI : https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/32743
Aparece en las colecciones: Maestría en Pedagogía de los Idiomas mención Inglés

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