Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/30009
Title: La producción periodística y la prevalencia de la difusión de contenidos educativos (Art. 8 de la Ley de Comunicación) en el Diario Ambateño
Authors: Viteri Torres, Walter Francisco
Santos Mejía, Lenin Mauricio
Keywords: PRODUCCIÓN PERIODISTICA
CONTENIDOS EDUCATIVOS
ANALISIS DE CONTENIDO
Issue Date: Aug-2019
Publisher: Universidad Técnica de Ambato, Facultad de Jurisprudencia y Ciencias Sociales, Carrera de Comunicación Social
Abstract: This investigation is based on the analysis made to the El Ambateño newspaper according to the (LOC, 2013), in its Art. 8 about the prevalence of educational content in the media, obtaining as the result a weekly analysis on the production of educational content that looking for reconfigure the way in which the communication is understood inside the medium, for redistribute the space´s amount destined to educational production, balancing it through an educational input printed weekly. The methodology used is based on the quantitative approach together with the bibliographic-documentary research modality. As for the technique used for data collection, the quantitative content analysis was applied together with the analysis card tool. Once that the study was completed it was found that the El Ambateño newspaper doesn’t comply with the prevalence in the diffusion of educational content as indicated by (LOC, 2013), developing a production different from that proposed in the law.
Description: Esta investigación se basa en el análisis realizado al diario El Ambateño conforme a lo que indica la (LOC, 2013), en su Art 8 sobre la prevalencia de contenidos educativos en los medios de comunicación, obteniendo como resultado el análisis semanal de la producción de contenidos educativos, que busca reconfigurar la manera en que es entendida la educación dentro del medio para redistribuir la cantidad de espacio destinado a la producción educativa, equilibrándola a través de un insumo educativo impreso semanalmente. La metodología utilizada parte del enfoque cuantitativo junto con la modalidad de investigación bibliográfica - documental. En cuanto a la técnica utilizada para la recolección de datos, se aplicó el análisis de contenido cuantitativo junto con la herramienta ficha de análisis. Una vez finalizado el estudio se comprobó que el diario El Ambateño no cumple con la prevalencia en la difusión de contenidos educativos según lo que indica la (LOC, 2013), desarrollando una producción distinta a la propuesta en la ley.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/30009
Appears in Collections:Comunicación Social

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FJCS-CS-566.pdf3,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.