Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28587
Title: El marketing de aproximación en la lealtad de los clientes de las gasolineras de la ciudad de Ambato
Authors: Ríos Lara, Geovanny Fabricio
Cisneros Ramos, William Eduardo
Keywords: INVESTIGACIÓN
MARKETING DE APROXIMACIÓN
CLIENTES
GASOLINERAS
SERVICIOS
ESTRATEGIAS
Issue Date: Sep-2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios.
Abstract: The gas stations of the city of Ambato are dedicated to the commercialization and services of hydrocarbon fluents through the service station, therefore, it is necessary to carry out an analysis of the current situation of them with reference to the approach marketing that the loyalty of the customers of gas stations in the Ambato city. This study is based on the study of customer loyalty strategies to position themselves in the local market, using a methodology in which the qualitative and quantitative approach consists; as well as the basic modality of bibliographic or documentary and field research is established; as for the research level, descriptive research is used as well as exploratory and correlational research, as well as establishing the population and study sample; where the current situation of the positioning of gas stations in Ambato city is diagnosed, With the survey of the information made in the field by means of the survey technique and the instrument, the questionnaire indicates that 35% is very important that competitive strategies are imposed through the approach marketing at gas stations, likewise, the purpose of taking corrective actions through approach marketing indicate that 20% mention that it is very appropriate to maintain a culture of safety and fidelity on the part of the gas stations, likewise the chi-square instrument, was submitted to the hypothesis testing; by crossing the crossing of variables for the viability of the research project. In addition, an approach marketing plan was developed whose objective will help better the positioning of gas stations in the Ambato city, through a manual or marketing guide and the development of a digital mobile application system and web portal; where the use of Information and Communication Technologies (ICT) is the modular part of the information to socialize with the client.
Description: Las gasolineras de la ciudad de Ambato se dedican a la comercialización y servicios de fluentes hidrocarburíferos mediante estación de servicios, por ende, se requiere realizar un análisis a la situación actual de las mismas con referencia al marketing de aproximación que puede logra la lealtad de los clientes de las gasolineras en el cantón de Ambato. Este estudio se fundamente por que se estudia las estrategias de la fidelidad del cliente para posicionarse en el mercado local, mediante una metodología en la que consiste el enfoque cualitativo y cuantitativo; así como se establece la modalidad básica de investigación bibliográfica o documental y de campo; en cuanto al nivel investigativo se utiliza la investigación descriptiva como también la exploratoria y correlacional así mismo se establece la población y muestra de estudio; en donde se diagnostica la situación actual del posicionamiento de las gasolineras del cantón Ambato, Con el levantamiento de la información realizado en campo mediante la técnica de la encuesta y el instrumento el cuestionario indicando que el 35% es muy importante que se imponga las estrategias competitivas mediante el marketing de aproximación en las gasolineras, así mismo, la finalidad de tomar acciones correctivas mediante el marketing de aproximación indican que el 20% menciona que es muy adecuado mantener una cultura de seguridad y fidelidad por parte de las gasolineras, así mismo el instrumento del chi-cuadrado, se sometió a la comprobación de hipótesis; mediante el cruce de cruce de variables para la viabilidad del proyecto de investigación. Además, se desarrolló un plan de marketing de aproximación cuyo objetivo ayudara a mejor el posicionamiento de las gasolineras de la ciudad de Ambato, mediante un manual o guía de marketing y la elaboración de un sistema digital de aplicación móvil y portal web; donde el uso de las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) es la parte modular de la información para socializar con el cliente.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/28587
Appears in Collections:Marketing y Gestión de Negocios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
718 MKT sp.pdf1,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.