Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27775
Title: Impacto de la publicidad gráfica de la industria manufacturera Productos Familia Sancela del Ecuador S.A. en la Zona 3.
Authors: Beltrán Ávalos, Carlos Javier
Mejía Cevallos, Alvaro Javier
Keywords: INVESTIGACIÓN
PRODUCCIÓN
PUBLICIDAD GRÁFICA
INDUSTRIA MANUFACTURERA
VENTAS
FAMILIA SANCELA
Issue Date: Apr-2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios.
Abstract: The manufacturing industry "Productos Familia Sancela del Ecuador SA" has been dedicated for more than 20 years in Ecuador to the production and commercialization of hygiene and cleaning products with powerful brands in the market such as "Familia, Nosotras, Pequeñín and Tena " Currently, it´s the company with the largest share in its market segment. It is for this reason that the present research work has focused on conducting a broad analysis of the internal and external environment of the company, in order to establish strategies to increase sales for both the company and the distributors who market this product in zone 3 (central mountain range and central east). he data thrown by the field research applied to the company's clients indicate that it is important to correct advertising aspects of the brand in the different points of sale, starting from the benchmarking of indirect competition until reaching the use of ATL and BTL media, which for some clients does not have a clear impact, which can be improved by involving the work team more in a face-to-face communication to clear doubts to the clients. So the proposal resulting from the research directed me to identify and design advertising and promotion aimed at current and potential customers, through strategic activities that help to improve the visibility of products on hangers, generating greater retention of the brand in consumers, generating a greater turnover in the points of sale; On the other hand, develop its portfolio of both customers and strategic products at the points of sale, generating greater profitability and sales volume for the company.
Description: La industria manufacturera “Productos Familia Sancela del Ecuador S.A.” se ha dedicado por más de 20 años en el Ecuador a la producción y comercialización de productos de higiene y aseo con marcas poderosas en el mercado como lo son “Familia, Nosotras, Pequeñín y Tena”. Siendo actualmente la empresa con mayor participación en su segmento de mercado. Es por esta razón que el presente trabajo de investigación se ha enfocado en realizar un amplio análisis del entorno interno y externo de la empresa, con el fin de establecer estrategias que permitan incrementar las ventas tanto para la empresa, como para los distribuidores que comercializan este producto en la zona 3 (sierra central y oriente central). Los datos arrojados por la investigación de campo aplicada a los clientes de la empresa indican que es importante corregir aspectos publicitarios de la marca en los diferentes puntos de venta, partiendo desde el benchmarking de la competencia indirecta hasta llegar al uso de medios ATL y BTL, lo cual para algunos clientes no tiene un impacto claro, lo cual se puede mejorar involucrando más al equipo de trabajo en una comunicación cara a cara para despejar dudas a los clientes. Así la propuesta resultante de la investigación me direccionó para identificar y diseñar publicidad y promoción dirigido a los clientes actuales y potenciales, mediante actividades estratégicas que ayuden a mejorar la visibilidad de los productos en perchas, generando mayor retentiva de la marca en los consumidores generando una mayor rotación en los puntos de venta ; por otra parte desarrollar su portafolio tanto de clientes como de productos estratégicos en los puntos de venta generando una mayor rentabilidad y volumen de ventas para la empresa.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27775
Appears in Collections:Marketing y Gestión de Negocios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
692 MKT sp.pdf2,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.