Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27770
Title: Portafolio de productos turísticos para la provincia de Tungurahua
Authors: Santamaría Díaz, Edwin César
Contreras Maldonado, Pamela Nathaly
Keywords: INVESTIGACIÓN
PRODUCTOS TURÍSTICOS
SERVICIOS
OFERTA TURÍSTICA
DEMANDA TURÍSTICA
Issue Date: Apr-2018
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera de Marketing y Gestión de Negocios.
Abstract: Tungurahua Province, located in the center of Ecuador, is recognized as a tourist corner par excellence. This research proposes the implementation of a tourism portfolio to increase tourism offer through the dissemination of new destinations and the proposal of a sustainable tourism that currently lacks the sector studied. The first variable under study is tourism as the main factor, its development and influence in the market. As a second variable the Deficit Service has been detected in the sector since in each of the items it does not meet the expectations for its increase and development, in view of which the portfolio proposes to improve this parameter to achieve full customer satisfaction and in this way, meet the goals of the following two variables that are the supply and demand of tourism products. By improving the supply of the product as a complement to the two variables previously detected, a full demand for the service will be achieved. The variable that is studied next is the tourist product that is the set of tangible and intangible activities that the tourist perceives to satisfy his needs and consequently for the acceptance of it conceived from the offer. The tools proposed in the research are mainly training the sector to ostensibly improve the service that under the appreciation of research is the determining factor for the deficiency of tourism in the province for which all the means of communication available will be used by the sector.
Description: La provincia de Tungurahua situada en el centro de la república del Ecuador, es reconocida como un rincón turístico por excelencia y ante esta alternativa el presente estudio de investigación propone la implementación de un portafolio de productos turísticos para incrementar la oferta, mediante la difusión de nuevos destinos y la propuesta de un turismo sustentable. La primera variable en estudio es el turismo como factor principal, su desarrollo e influencia en el mercado. Como segunda variable se ha detectado el Servicio deficitario en el sector ya que en cada uno de los rubros no cumple con las expectativas para su incremento y desarrollo. La variable que se estudia a continuación es el producto turístico que es el conjunto de actividades tangibles e intangibles que el turista percibe para satisfacer sus necesidades y en consecuencia para la aceptación del mismo concebido desde la oferta. En base a las encuestas que se utilizaron como mecanismo de investigación, el portafolio propone mejorar la satisfacción del cliente y de esta manera cumplir con las metas de las siguientes dos variables que son la oferta y demanda de productos turísticos. Al mejorar la oferta del producto como complemento a las dos variables antes detectadas, se logrará una demanda plena del servicio. Las herramientas que se proponen en la investigación son principalmente la capacitación al sector para mejorar ostensiblemente el servicio que bajo la apreciación de la investigación es el factor determinante para la deficiencia del turismo en la provincia para lo cual se utilizarán todos los medios de comunicación disponibles en el sector.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/27770
Appears in Collections:Marketing y Gestión de Negocios

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
687 MKT.pdf1,67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.