Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26581
Title: Creación de un mix de parrilladas en la empresa de embutidos Miraflores
Authors: Ramos Guevara, Juan Enrique
Urgilez Tello, Alex Alfredo
Keywords: EMPRENDIMIENTO
INDUSTRIA ALIMENTARIA
EMBUTIDOS
INDUSTRIA MIRAFLORES
Issue Date: Sep-2017
Publisher: Universidad Técnica de Ambato. Facultad de Ciencias Administrativas. Carrera Organización de Empresas
Abstract: Customers today demand added value when purchasing their meat products being of good quality and variety, this has led organizations to take into account the need to seek new ways to compete, in this sense and for this, and the Miraflores Sausage Company must meet the needs of consumers through innovative products that are of great help to the consumer. The purpose of this study is to create a mix of barbecues in the company mentioned above, this venture was born to observe and listen to a considerable number of consumers making a thorough analysis of their real needs. A deep market study focused on housewives and other potential consumers of meats and sausages demonstrated the need to implement much more complete products than those already existing in the market that optimize the time of buyers, which is why the creation of a mix of barbecues showed very positive results after conducting surveys with a percentage of acceptance of more than 80%, a financial economic study demonstrated the feasibility of this enterprise. The percentage of profit for this project was obtained by the internal rate of return (IRR) which shows a profitability of 40.05%, if this value is compared with the minimum rate of return that is 7.52% is shown that the project is fully feasible. It should be noted that, when analyzing the supply of products, it was determined that for the year 2017 it is 704,119 and it is expected that by 2021 there will be an increase in supply in the product of 760,032, mix of barbecues will optimize time and resources of the consumers facilitating the consumption of meats and sausages.
Description: Los clientes hoy en día demandan de un valor agregado al momento de adquirir sus productos cárnicos siendo de buena calidad y variedad, esto ha conllevado a las organizaciones a tener en cuenta la necesidad de buscar nuevas formas de competir, en este sentido y para ello, la empresa de embutidos Miraflores debe satisfacer las necesidades de los consumidores a través de productos innovadores que sean de gran ayuda para el consumidor. El propósito de este estudio es la creación de un mix de parrilladas en la empresa antes mencionada, dicho emprendimiento nace de observar y escuchar a una cantidad considerable de consumidores haciendo un profundo análisis de sus necesidades reales. Un profundo estudio de mercado enfocado a amas de casa y otros consumidores potenciales de carnes y embutidos demostró la necesidad de implementar productos mucho más completos de los ya existentes en el mercado que optimicen el tiempo de los compradores, es por esto que la creación de un mix de parrilladas arrojó resultados bastante positivos tras realizar encuestas con un porcentaje de aceptación de más del 80 %, un estudio económico financiero demostró la factibilidad de este emprendimiento. El porcentaje de utilidad para este proyecto se lo obtuvo mediante la tasa interna de retorno (TIR) la cual muestra una rentabilidad del 40,05%, si se compara este valor con la tasa mínima de rentabilidad que es del 7,52% se demuestra que el proyecto es totalmente factible. Cabe señalar que, al realizar el análisis de la oferta de productos, se determinó que para el año 2017 es de 704.119 y se espera que para el año 2021 se dé un incremento de la oferta en el producto de 760.032, por lo tanto, el mix de parrilladas optimizará tiempo y recursos de los consumidores facilitando el consumo de carnes y embutidos.
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/26581
Appears in Collections:Organización de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
414 o.e..pdf3,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.