Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/11729
Title: La igualdad en el género y su relación con el valor del respeto en los estudiantes de la cerrera de Educación Básica modalidad presencial de la Universidad Técnica de Ambato.
Authors: Amores Guevara, Patricia del Rocio
Guanga Yanchapanta, Fanny Rocío
Keywords: IGUALDAD DE GÉNERO
RESPETO
Issue Date: 2014
Publisher: Universidad Técnica de Ambato,Facultad de Ciencias Humanas y de la Educación
Abstract: This research makes an analysis of "The Gender Equality and its relation to the value of respect among students in the career of Basic Education modality of the Technical University of Ambato". By detecting the problem objectives that guide the research and through field research to properly substantiate the theoretical variables and assumptions mentioned Framework builds were established: "gender equality is related to the value of respect in students of the School of Basic Education", based on the information collected in books, magazines, brochures, magazines and websites. Once the research methodology established appropriate tools are developed for processing information used to develop quantitative and qualitative analysis of the investigated variables is Equality in Gender and Value of Respect, proceeding to perform the statistical analysis of the data and establish the relevant conclusions and recommendations. With the data revealed in the investigation proceeds to propose an alternative solution thereof containing "Manual Training Workshops to strengthen gender equality and enhance the value of respect among students in career mode Basic Education face of the Technical University of Ambato"
Description: El presente trabajo de investigación realiza un análisis de “La Igualdad en el Género y su relación con el valor del respeto en los estudiantes de la carrera de Educación Básica modalidad presencial de la Universidad Técnica de Ambato”. Al detectar el problema se establecieron los objetivos que guían la investigación y a través de la investigación de campo se construye el Marco teórico para fundamentar correctamente las variables y la hipótesis que menciona: “La igualdad en el género se relaciona con el valor del respeto en los estudiantes de la Carrera de Educación Básica”, en base a la información recopilada en libros, revistas, folletos, revistas y páginas de internet. Una vez establecida la metodología de la investigación se elaboran instrumentos adecuados para el procesamiento de la información que sirve para elaborar el análisis cuantitativo y cualitativo de las variables investigadas es decir La Igualdad en el Género y el Valor del Respeto, procediéndose a realizar el análisis estadístico de los datos obtenidos y establecer las conclusiones y recomendaciones pertinentes. Con los datos que se revelan en la investigación se procede a plantear una propuesta de solución la misma que contiene: “Manual de Talleres de Capacitación para fortalecer la igualdad de género y afianzar el valor del respeto en los estudiantes de la carrera de Educación Básica modalidad presencial de la Universidad Técnica de Ambato”
URI: http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/11729
Appears in Collections:Carrera Educación Básica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FCHE-EBP-1431.pdf2,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.